Det å reise kollektivt er ikke alltid like gøy. Det er ofte trangt og ukomfortabelt, og for deg ofte til å tenke på hvor mye enklere alt hadde vært med en bil i stede.Ta for eksempel Kristiansand. Sørlandets største by med en beregnet befolkning på over 80 000, men tar vi med det større kollektivnettet som Bussen Traffikselskap AS dekker, så er befolkningen desto mye større. De bussene som Bussen.no oppererer med er vanlige "singel-decker" busser som tar om lag 45 sitteplasser. I rushtrafikken på morgenen og ettermiddagen vireker disse bussene rett og slett for små til å dekke kollektivetterspørselen, og en må spør seg om det ikke hadde lønnet seg å invistere i større busser, slik som de større byene i norge har gjort. I Stavanger er
På Kristiansands mest traffikerte ruter, som hovedsaklig er M1: Flekkerøy - Sørlandsparken, M2: Voiebyen - Hånes & M3: Slettheia - Søm, burde disse større byssen kunne kjørt uten store problemer. Det ville tatt mer folk som i rushtiden ville vært en seier for Kristiansand som by alle som kjører kollektivt og for Bussen.no selv.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar